Leczenie w ramach NFZ

Rejestracja pacjentów

Publikacja: 21 kwiecień 2018 Ostatnia aktualizacja: 26 kwiecień 2018
Punkt rejestracji jest miejscem, w którym poza możliwością zapisania się do lekarza, pacjent powinien uzyskać kompletną informację dotyczącą świadczeń dostępnych w placówce, czasu oczekiwania, form i terminów zapisu do lekarza, wymaganych dokumentów potrzebnych do przyjęcia, miejsca wykonania zleconych przez lekarza badań diagnostycznych  np. RTG oraz zasad udostępniania dokumentacji medycznej.

Pacjent może zarejestrować się w placówce:

 - osobiście,

- telefonicznie,

 -za pomocą osoby trzeciej,

- drogą elektroniczną (jeśli placówka dysponuje odpowiednim oprogramowaniem)

 

Podczas rejestracji pacjent powinien otrzymać  informację o dacie i godzinie wizyty. W przypadku wizyty pierwszorazowej powinien zostać również poinformowany o koniecznym dostarczeniu oryginału skierowania do placówki w ciągu 14 dni roboczych.

 Na wizytę u lekarza pacjent ma prawo zapisać się w godzinach pracy punktu rejestracji. Ustalanie przez świadczeniodawcę  dni do zapisywania się jest niezgodne z prawem.

Przy zapisywaniu zgłaszających się pacjentów należy pamiętać, że:

 - świadczenia powinny być udzielane w możliwie najkrótszym terminie

 - świadczeniodawca jest zobowiązany do przyjęcia pacjenta w ustalonym terminie.

W sytuacji, gdy pacjent jest objęty leczeniem specjalistycznym, termin wizyty kontrolnej powinien zostać ustalony podczas wizyty u lekarza. To lekarz powinien zapewnić ciągłość leczenia, a nie pracownicy rejestracji.

 

Rejestracja powinna poinformować pacjenta o ewentualnej zmianie terminu wizyty. Natomiast pacjent, gdy nie może stawić się na wizytę w umówionym terminie, również powinien poinformować o tym placówkę, biorąc pod uwagę dobro innych oczekujących pacjentów.

Źródło:
https://www.bpp.gov.pl/dla-pacjenta/iedem-zasad-postepowania-przy-rejestracji-w-placowce-medycznej/

Ostatnie publikacje