Rejestracja pacjentów
Pacjent może zarejestrować się w placówce:
- osobiście,
- telefonicznie,
-za pomocą osoby trzeciej,
- drogą elektroniczną (jeśli placówka dysponuje odpowiednim oprogramowaniem)
Podczas rejestracji pacjent powinien otrzymać informację o dacie i godzinie wizyty. W przypadku wizyty pierwszorazowej powinien zostać również poinformowany o koniecznym dostarczeniu oryginału skierowania do placówki w ciągu 14 dni roboczych.
Na wizytę u lekarza pacjent ma prawo zapisać się w godzinach pracy punktu rejestracji. Ustalanie przez świadczeniodawcę dni do zapisywania się jest niezgodne z prawem.
Przy zapisywaniu zgłaszających się pacjentów należy pamiętać, że:
- świadczenia powinny być udzielane w możliwie najkrótszym terminie
- świadczeniodawca jest zobowiązany do przyjęcia pacjenta w ustalonym terminie.
W sytuacji, gdy pacjent jest objęty leczeniem specjalistycznym, termin wizyty kontrolnej powinien zostać ustalony podczas wizyty u lekarza. To lekarz powinien zapewnić ciągłość leczenia, a nie pracownicy rejestracji.
Rejestracja powinna poinformować pacjenta o ewentualnej zmianie terminu wizyty. Natomiast pacjent, gdy nie może stawić się na wizytę w umówionym terminie, również powinien poinformować o tym placówkę, biorąc pod uwagę dobro innych oczekujących pacjentów.