Medycyna ogólna

Rejestracja telefoniczna pacjentów - dobre rozwiązania dla lekarzy

Publikacja: 09 kwiecień 2015
Telefoniczna forma ustalenia terminu wizyty do lekarza nadal pozostaje najłatwiejszą i najczęściej wybieraną przez pacjentów. Jeśli tylko obsługa rejestracji opiera się na najwyższych standardach jakości i przy użyciu nowoczesnych narzędzi, zadowolenie pacjentów bez wątpienia przełoży się na ilość umówionych konsultacji.
Rejestracja telefoniczna czy internetowa? W internetowej ankiecie zapytaliśmy pacjentów jaką formę rejestracji wybierają najchętniej: rejestrację osobistą, telefoniczną czy elektroniczną. Zdecydowanie najwięcej osób korzysta z rejestracji telefonicznej! Taka odpowiedź nie dziwi, gdyż przy sprawnie zorganizowanej obsłudze rejestracja telefoniczna pozostaje najbardziej przyjazną pacjentowi. Niesie ze sobą szereg korzyści, m.in:
  • możliwość swobodnej rozmowy pacjenta z wykwalifikowanym personelem (cenna zwłaszcza, gdy pacjent ma trudności z odczytaniem skierowania, wyborem specjalisty czy badania)
  • szybkie ustalenie terminu wizyty bez konieczności oczekiwania na potwierdzenie (jak często bywa w przypadku rejestracji internetowej)
  • możliwość uzyskania odpowiedzi na dodatkowe pytania (ceny, dojazd do placówki, przygotowanie do badania)
  • dokonanie rejestracji przez osoby nie posiadające dostępu do internetu, jednak bez konieczności osobistego przyjścia do placówki.

Rejestracja telefoniczna spełnia swoją rolę pod warunkiem, że

  • personel obsługujący rejestrację posiada wiedzę i doświadczenie z zakresu obsługi pacjenta
  • rejestracja jest możliwa w wygodnych dla pacjenta godzinach (we wszystkie dni pracujące w tygodniu)
  • połączenia przychodzące są obsługiwane w taki sposób, aby czas oczekiwania na rozmowę był możliwie najkrótszy (należy podkreślić, iż nieodebrane połączenia czy odłożona słuchawka są niedopuszczalne!)
Dotychczas zapewnienie takiej obsługi rejestracji było możliwe tylko w przypadku dużych prywatnych placówek. Kliniki, które w punkcie rejestracji dostrzegły możliwość kształtowania wizerunku całej placówki, rozwijają się zdecydowanie szybciej i cieszą się lepszą opinią pacjentów.

Trudniejsze wyzwanie stanęło przed lekarzami prowadzącymi prywatne praktyki, oparte na 1 czy 2-dniowym terminarzu przyjęć. Dla takich specjalistów przygotowanie sprawnie działającej rejestracji do niedawna było zbyt drogie lub wprost nieosiągalne. Stąd tak duża jeszcze grupa lekarzy, którzy samodzielnie obsługują kalendarz przyjęć lub zlecają to zadanie osobom bliskim.

W chwili obecnej coraz więcej lekarzy korzysta z usługi MedycznaRejestracja.pl, dzięki której obsługa rejestracji odbywa się w sposób profesjonalny, w szerokim zakresie godzinowym i... zdecydowanie taniej niż przy zatrudnieniu choćby jednej rejestratorki. Już od 299zł netto miesięcznie, lekarz może zapewnić swoim pacjentom swobodny kontakt telefoniczny i tym samym zwiększyć grupę nowych pacjentów!


Źródło:
MedycznaRejestracja.pl

Ostatnie publikacje